28/12

Och jag sitter så underbart skönt i soffan hemma hos mamma. Toffe är iväg och hjälper svärfar i verkstaden så jag sitter här med två hundar, två katter och tre ursöta kattungar. :-) Barnen kickar som små tokar, och idag har jag gått in i vecka 21 och sjätte månaden, har ätit frukost och duschat av kroppen och tvättat håret. Så mer nöjd kan jag faktiskt inte bli! Igår däremot var en jobbig dag, bilen krånglade som fasiken på vägen ner. Vi åkte ca 40 mil, och på 40 mil drog bilen ungefär 10 liter olja. Det blev att stanna till då och då och fylla på, men min grabb höll koll på det han ;-)

Styvpappa (kallad plastis av oss) kollade på ultraljudsbilderna igår och han såg så nöjd ut så!! De hade åkt ålandsfärja och köpt jätte söta sockar till våra små :-) De ska väl ha något att sukta efter de också. ;-)

Men som sagt, jag sitter i soffan och soffan är så skön så jag kommer nog inte upp men jag skulle behöva gå och äta :-) Ska kämpa ett tag så kanske jag uppdaterar senare.

Kram på er allihop!


Emma



Uträkning utgår från dagens datum: Mån 28 dec 2009.
Din graviditet startade Mån 10 aug 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 24 aug 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 141 av 280. (50,4%).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 16 maj 2010
Du har 139 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kan du inte lägga ut en magbild? =)



läsare

2009-12-28 @ 22:18:23
URL: http://linaekesrydh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0