Fredag..

Och jag älskar fredagarna!! Och speciellt den här, eftersom efter helgen har vi lägenhetsvisning och ultraljud att se fram emot. Är riktigt, riktigt nöjd. Men jag känner mig stressad och börjar få ont i rygg, rumpa och mage. Börjar verkligen ta på krafterna att bära runt på magen, även fast den inte är superstor nu! Mycket som händer i kroppen, det känns ju. Skjutsade sambos lillebror och en av hans kompisar och jag var helt galen på trafiken!!! Jag kan ju iallafall försöka bete mig, men skulle behöva typ.. gråta en skvätt eller ha en sandsäck att slå på. Virrade ut till Bergvik och där blev det världens dimma så jag trodde aldrig att jag skulle hitta hem igen. Sen när jag släppt av dem så körde jag in på en liten, liten skogsväg. Inga gatlampor, inga hus, ingenting och vad händer då? Jo, Emma blir jätte, jätte kissnödig och tror att hon behöver stanna och kissa men jag total vägrade så höjde stereon och bet ihop. Och det gick jätte bra tills jag parkerade bilen här utanför och skulle skynda mig in på toa och hålla mig hela vägen dit! PUUUUH, har aaaldrig vart så skönt o kissa!! :-)

I övrigt känns det som att det är för mycket nu, så mycket oro och irritation så det känns inte alls bra. Men jag hoppas att jag lyckas hitta något sätt att hantera alla olika känslor på, kanske att man kan andas lite om UL går vägen.


Nu ska jag inte göra mer än jag gjort förut, haha :-)


Kram

Emma


Uträkning utgår från dagens datum: Fre 11 dec 2009.
Din graviditet startade Tis 11 aug 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 25 aug 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 123 av 280. (43,9%).
Du är i vecka 18.
Du har gått 17 fulla veckor och 3 fulla dagar (v17+3).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 17 maj 2010
Du har 157 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0