Måndag..

Japp, idag har jag klarat en hel dag i skolan och det var rätt skönt. När vi kom hem så lagade jag mat, spagetti och köttfärs. Skulle rört ihop det men klarade inte av att äta köttfärsen, hah :-) Efter det så la jag o sambo oss i badet och jag somnade till några svängar. Men det var otroligt skönt att slappna av en stund, men jag tror faktiskt att jag ska lägga mig snart. Är så trött så jag orkar knappt hålla ögonen öppna.
Imorgon går jag in i vecka 15, (14+0) och då är det ju bara fyra veckor kvar till UL. Men det känns som en evighet, känns som en evighet tills jag fyller 18 också och tills jag får göra ett försök med körkortet. Är riktigt nervös men vågar inte erkänna det, inte ens för mig själv. Hoppas absolut på att det går bra, men vad vet jag :-)

Längtar något fruktansvärt efter nyårsafton också, då har sambo och jag varit förlovade i ett år. Och nu vet kanske någon vem jag är, någon som känner mig, men det gör inte så mycket. Men mår båda bra på UL så kommer jag förmodligen skrika  att jag är världens lyckligaste så då kommer alla veta det iallafall :-)
Allt kommer ju fram i rykten, det måste jag säga :-) Men har ju berättat för dem jag tyckt det varit viktigt att göra, så att ni andra får reda på det spelar inte så stor roll. Är bara glad att människor jag tycker om glädjs med oss och att dem finns där om något skulle gå fel. :-)


Så, nu har jag ventilerat tankarna lite. :-)

Ha det så bra

Kram

Ence


Kommentarer
Postat av: Therese

Hej,

Grattis till bebisarna i magen! Hoppas att allt ser bra ut på ul med! :)

Tänkte tipsa om lite hjälp mot illamående. Det finns armband på apoteket som heter "Seaband", dessa är akupressurband som när dom sitter rätt på handleden trycker på en viss punkt som kan lindra/ta bort illamåendet. Sen kan du även äta "Postafen" det är en åksjuketablett som man kan äta som gravid, inget farligt med dem. Är jätte bra att ta en sån på morgonen och samtidigt använda armbanden, då kan du få i dig frukost och sen äta "normalt" under resten av dagen. Det enda negativa med "Postafen" är att man kan bli väldigt dåsig av dem så de är inte att rekomendera i samband med bilkörning, men det är nog individuellt.



Jag använde både och nu i min grav, mådde väldigt illamående i början och för att kunna ta mig till jobbet och jobba så var det den enda som hjälpte. För man blir bra mycket tröttare och mera slut om man inte får i sig mat :) Hoppas att du kanske kan få lite hjälp om av dessa om du känner att du vill prova! :)



Lycka till med pluttisarna! :)

Kram Therese

2009-11-17 @ 13:38:52
URL: http://tessiiee.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0