Onsdag 25/11

17:19

Och jag får alldeles strax ett hysteriskt utbrott. Behöver vara själv och tänka och fundera och slappna av men just nu är jag inte alls lugn eller avslappnad.  Jag är orolig och jag mår inte riktigt bra. Jag har haft lite yrsel i dag, lite nästan tuppa av yrsel och ringde till barnmorskan så att imorgon fick jag en tid för blodtryck och blodprov tror jag. Men kan jag be henne lyssna på magen med en doppler? Jag orkar inte gå runt och oroa mig längre, även fast magen växer. Och tre veckor framåt känns som en evighet!!

Jag ska försöka plugga lite körkorts teori sen, eftersom det snart är dags.


Vi hörs


Kram

Emma


Uträkning utgår från dagens datum: Ons 25 nov 2009.
Din graviditet startade Tis 11 aug 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 25 aug 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 107 av 280. (38,2%).
Du är i vecka 16.
Du har gått 15 fulla veckor och 1 full dag (v15+1).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 17 maj 2010
Du har 173 dagar kvar till beräknad förlossning.




Bilden är lånad från babycenter.com





20:17

Ja, efter att jag får surat och gråtit en liten stund så känns det bättre men inte riktigt bra..
Uhh, dessa hormoner.. Fast å andra sidan så är det ju inte enbart hormonerna utan mycket som ligger under ytan.. Men önskade mig ett angelsound av mamma till födelsedagen, så kan man lyssna när man känner sig riktigt orolig och sedan lägga undan den. Och bara använda den i verklig oro och inte bara för att det är kul. Känner verkligen att det kan hjälpa, och hoppas att det går att lyssna på två hjärtan imorgon. Jag förstår inte varför jag är så orolig, jag har ju faktiskt inte råkat ut för något ma/missfall (missed abort) tidigare så min rädsla är inte "befogad" på så vis. Och att jag inte råkat ut för det är väl för att jag inte varit gravid, men hade något konstigt i somras innan jag testade positivt.  Men jag har ställt in mig på det här nu, och framtiden skulle kännas mörk om det skulle bli annorlunda. Magen har ju växt och mina små älsklingar ligger ju där inne.. Men nu har jag varit nog med djup och jag skriver en stund imorgon efter barnmorskan och innan vi ska och äta hos mysiga Karin. :-)

Nu ska jag faktiskt ta tag i körkortsteorin, är inte långt kvar.


kram igen!!


Emma

Kommentarer
Postat av: Paulina

DU är stark. Love<3

2009-11-25 @ 18:07:14
URL: http://paulinahs.blogg.se/
Postat av: KossanMuu

Känner du dig orolig tycker jag absolut du ska fråga. Men tänk på att det fortfarande kan vara svårt att hitta hjärtljuden i den veckan du är i (fast kanske är annorlunda vid tvillinggraviditet?). Men kan ju vara värt ett försök iaf =)

2009-11-25 @ 18:07:38
URL: http://kossanshandarbete.blogg.se/
Postat av: Gudmor

Jag förstår att du är upp och ner... det ligger i släkten... Men inför en sån här stor förändring som du står inför vore det väl konstigt om du inte flippar ut ibland. Jag tänker på dej, och önskar att du får allt stöd du behöver...

2009-11-25 @ 20:43:44
Postat av: Gudmor

Jag förstår att du är upp och ner... det ligger i släkten... Men inför en sån här stor förändring som du står inför vore det väl konstigt om du inte flippar ut ibland. Jag tänker på dej, och önskar att du får allt stöd du behöver...

2009-11-25 @ 21:14:45
Postat av: Ida

Om du får blodsockerfall så har jag ett bra tips!

Jag fick svimmningsattacker när jag stod i kö och sånt, nu har jag ALLTID ett paket dextrosol i fickan, perfekt för yra tillfällen!

2009-11-25 @ 22:03:46
URL: http://idaraty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0