Onsdag..

Och idag har inte vart ett dugg bättre, spydde fem gånger i morse.Tur att alla andra är på praktik så att jag inte missar något på så sätt. Har ju lite körkortsböcker hemma så jag kan plugga i lugn o ro i sängen.

Har upptäckt att inget annat än att få sova någon timme hjälper mot illamåendet, förutom en liten mugg varm oboy :D Men jag gör det här i tuuusen år till bara min barn är friska, för jag tycker att det kommer vara värt det. Men att diskutera fler barn sen det är nog omöjligt om inte det trevliga hormonet kommer som gör att man glömmer hur illa man mått. ;-) Förstått att det är mycket vanligt o säga att det inte blir fler barn.

Är det någon som har tips på preventivmedel efter snuttisarna kommit? P-piller är uteslutet för mig, annars hade jag ju inte haft två barn i magen ;-) Och p-stav fungerade inte alls bra för mig och spiral har jag hört skräckhistorier om så vad finns det mer för alternativ? :-) För även om det tar tid så återupptar man ju samlivet någon gång. :-P

Var hos tandläkaren idag, trots att vi aldrig tog någon röntgen bild så trodde hon att det såg bra ut. Hade lite tandsten som hon skrapade bort  *HUUAA* men annars så var det nog helt okej :-) Spydde dock i väntrummet, tur att jag var beväpnad med en påse i fickan, för vad jag såg så fanns det inte en enda papperskorg runt omrking någonstans.


Efter ultraljudet i december och jag ser att allt är bra med båda älsklingarna så ska jag beställa en tröja, så får resten av omvärlden reda på det också :-) Två kompisar i klassen som vet om det, ena är sambos bästa vän och den andra listade ut det alldeles själv, trots att han är man.. ;-) Haha, skämt åsido så vill jag vara helt säker innan vi sprider ut det glada :-) Kort på tröjan kommer i slutet av inlägget.


Vill tacka alla som skriver så snälla kommentarer, vek som jag är så får jag tårar i ögonen varje gång :-)


Kram

Ence


En sådan tröjaa. :-)


Kommentarer
Postat av: Ida

spiral är nog det bästa :P

Inga hormoner alls och inget man måste komma ihåg.



Annars finns ju p-sprutor, p-plåster och p-ringar. Men alla innehåller ju hormoner som man kan få besvär av och dessutom måste man komma ihåg att ta eller byta.

2009-11-04 @ 15:53:54
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Vad jobbigt att du mår så dåligt. Hoppas att det går över så småningom, eller det kommer det ju göra förr eller senare. Jag är imponerad att du verkar ta det så bra. Jag som har lite av en spyfobi skulle tycka att det var rena mardrömmen. Men det klart att det blir värt det till slut :D Lycka till med allt!

2009-11-04 @ 15:59:00
Postat av: Therese

Har tyvärr inget tips, men kan vi inte få se en bild på din mage snart? Borde ju synas lite eftersom det är två, eller? Du behöver ju inte visa ansiktet på bilderna så du kan fortsätta vara anonym ändå :-)

2009-11-04 @ 17:36:31
Postat av: Camilla

Jag själv åt p-piller till en början, men mådde piss utav dom, så jag bytte till p-plåster och jag tycker det funkar super bra, visst det är hormoner i dom oxå, men dom känner jag inte av alls till skillnad mot vad jag gjorde med p-piller!



2009-11-04 @ 19:44:28
Postat av: Linda

ska ge dej ett litet tips mot illamåendet om du inte redan provat de..ja köpte akupunktur armband på apoteket å nu i 3 dagar ha ja fått behålla all mat jag har ätit så de funkar verkligen kanon bra för mig

2009-11-04 @ 19:54:06
Postat av: Marica

Följer din blogg sedan du startade den..så spännande med 2 små barn!!! Jag blev själv Mamma för snart 7 månader sedan..dock bara en men så underbart de är!!! Kan inte föreställa mej livet utan min Maximuz =) Ser fram emot bilder så småning om! Lycka till och jag hoppas att ditt illamående ger med sej snart!! Kramar

2009-11-05 @ 01:57:50
URL: http://liquei.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0