God morgon!

Eller ja, nästan ;-)
Vaknade när min sambo gick upp vid tio ungefär, men kände att illamåendet var på väg så blev inget av att gå upp då ;-)
Sov ungefär en halvtimme till o då kom räddaren i nöden med åksjuketabletter. :-)

Så lite frukost har jag fått i mig, och sen åkte vi bort till svärmor och nu har jag tjyvat datorn här :-)

Idag är jag alltså i v7+5, och det bästa är att om någon vecka så ska jag mysa med mamma i Stockholm.
Sova på hotell och göra stockholms affärer hela dagen. Om jag ens orkar gå så mycket, haha. :-)
Och då ska jag äntligen få läsa Camilla Läckbergs Fyrvaktaren. Vilket jag har längtat efter huuuur länge som helst. Blev otroligt frustrerad av slutet på Sjöjungfrun, så nu är det dax :D

Jag har vart jättedålig på att läsa om vad jag får äta och inte äta. *skäms*
Ska ta reda på det idag o skriva upp det.


Läste på familjeliv och att någon tyckte att det var jätte trevligt att soc skulle få ta hand om fyra fall till. *suckar*
Vi har stöd från våra familjer, men vilken familj har så bra ställt att dem kan betala hyra, mat, el, osv.
Ja, vi kommer gå på soc fram tills att min sambo har fått jobb, vilket inte är långt bort efter födseln.
Vi vill gärna bo kvar här uppe så att min pojkvän kan plugga klart och få sina körkort och sådär.
Jag förstår nog vad ni tycker och tänker nu, men det är mina liv. Och det här beslutet har vi tagit för att vi har
kunnat planera allting. Vi kommer leva på soc i någon månad bara, så länge inte min kära släkting kan tänkas hjälpa till.
Det är nog bara för er som tycker att det är dumt att gilla läget. Men så är det.

Tack så mycket för stunden!


Ence


Kommentarer
Postat av: Annika

Bry dig inte om dom som skriver om soc.



Det är erat liv och val hur ni kommer göra under graviditeten och efter födslen.



Jag kommer att följa dig och jag hoppas att allt kommer gå bra och är det nått du undrar om tvillinggrav och efter så bara skicka ett mejl till mig så ska jag svara.

Kramar från Annika med Maja och Wilma 2 år

2009-10-04 @ 12:50:38
Postat av: Elin

läste om er ekonomiska situation och det är många som har det svårt ekonomiskt...det är bara det att det inte alltid syns. Många som har dyraste huset, lyxigaste bilarna och hippaste kläderna har tagit skyhöga lån för att ha råd till det och får kämpa med att betala av på dem eller tvingas jobba väldigt mycket för att rädda anseendet...det är inte alltid som det ser ut menar jag. Att ni får gå på soc. nu är ju inget konstigt, det viktigaste är att man har en attityd att förändra den situationen och det tycker jag det låter som, ni har en plan och det är bra! :-) Jag önskar er lycka till och kommer att titta in här igen och läsa vidare uppdateringar. En vis man sa en gång att, "barn, är den fattiges rikedom", det är så sant så!

2009-10-04 @ 13:42:01
Postat av: jenny

jag går på soc och ska få barn i dec, är 19 år och de är väldigt svårt att få jobb där jag bor just nu. de är de många i min omgivning som gör. tycker de är dumt med personer som tycker at de är dumt att skaffa barn när man får hjälp från soc men då är min åsikt att dom vet inte vad dom pratar om. lycka till med magen och allt nu :)

2009-10-04 @ 14:01:38
Postat av: Emelie

Grattis till tvillingarna. Det kommer gå jätte bra all lycka till er =)

2009-10-04 @ 15:08:07
URL: http://eme1ie.bloggagratis.se/
Postat av: Hanna

Vad alla ska hålla på att tjata om soc, speciellt om man är "ung förälder". Bry er inte om det! Jag vet lika många "äldre" föräldrar som lever på soc. Det är ju inte så att ni har planerat att göra det för resten av era liv! :) Jag har jobbat och behövt pengar från soc. samtidigt, för att jag inte har fått tillräckligt många timmar :/ Jag har bf om 2 veckor och kommer få gå på soc första året, sedan ska jag fortsätta min utbildning som är 1,5 år kvar på.



Lycka till och njut av graviditeten! Och skit i vad alla säger och tycker :) :)

KRAM KRAM

2009-10-04 @ 15:12:46
URL: http://ofantasifull.blogg.se/
Postat av: Maria

Måste bara fråga! Kommer du att "komma ut" med vem du är och så sen när ni berättat för era nära och kära? Finns ju rean en blogg om en tjej som är 15 och fått tvillingar, tråkigt att läsa om nån som man inte kan relatera ett ansikte till om du förstår vad jag menar?

2009-10-04 @ 15:48:36
Postat av: Tirja

Bry er inte om dom som tjatar om soc. Så länge man inte planerar att leva av soc resten av livet så är det inget att skämmas eller må dåligt för.



Lycka till med bebisarna (väntar själv minst en iaf ^^ har inte varit på något ultraljud! men jag hoppas på en ^^)

2009-10-04 @ 20:25:15
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Malin & Philip

Hej och Grattis!



Jag är en tjej på 20år och har en son på 10månader.

Jag har inte gått på soc då ja bott hemma hos mina föräldrar sen ja lämnade pappan i graviditetsvecka 20. Men nu har jag och sonen precis fått en lägenhet som vi flyttat till och soc kommer att få hjälpa oss oktober, november minst. Vet inte fall jag får jobb direkt eller fall ja kan börja plugga igen när sonen börjar på dagis..

Såg någon stans om att du inte kommer att ta studenten me din klass. Ett tips är att du pratar me din rektor och säger som de e och att du skulle vilja ta studenten tillsammans med din klass som du gått i 3år tillsammans med. Sen att du inte får ett slutbetyg är ju en annan sak. Jag har en termin kvar från gymnasiet men jag fick iallafall ta studenten tillsammans med min klass. Det är ja jätte glad för. Tycker de borde funka för dig oxå fall du vill. Kanske lite roligare att ta den tillsammans med klassen som man varit med i 3år..

Lycka till med allt och de kommer lösa sig för er fyra!

Kramar

Malin&Philip

2009-10-04 @ 20:29:14
URL: http://mammatillphilip.blogg.se/
Postat av: Rabelais

Precis, bry dig inte om elaka kommentarer om att leva på Socialen, det är faktiskt en mänsklig rättighet att bli försörjd av andra. Är du riktigt förslagen kan du kirra inte bara permanent socialbidrag utan även förtidspension och en tre-fura underhåll från dina blivande ex.

2009-10-05 @ 07:55:45
Postat av: Elin

Soc finns ju av en anledning! Det är faktiskt Sverige vi bor i och den som hade skrivit det där om 4 socfall till borde skämmas! Det är inget skamligt att få ekonomisk hjälp om man inte klarar sig själv! Och att allting inte går att planera borde varenda människa veta! Strunta i de negativa människorna och fokusera på allt positivt!

2009-10-05 @ 20:03:05
URL: http://elin.marpet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0