Torsdag :-)

Och denna vecka är det vecka 11(10+2) :-) Slutade ju röka samma dag som jag fick det positiva svaret (jätte dåligt samvete att jag inte slutat innan )= ), och jag har mardrömmar på nätterna!! Drömmer att jag röker trots att jag är gravid och att jag tycker att det inte gör något. Sen drömmer jag jätte mycket om att jag får missfall och att när jag ska föda så finns det inga barn i magen. Är detta normalt?



På måndag är det inskrivning på MVC, och jag längtar massor! Förutom att det ska tas blodprov så tycker jag att det ska bli jätte kul. I tisdags vaccinerade jag mig, och som ni kanske kommer förstå så är jag livrädd för sprutor, så jag spände mig hela kvällen innan och hela morgonen och när vi kom dit och hon stack mig så kändes det inte ens. Men när jag reste mig och gick därifrån höll jag på att svimma, haha. Inte mycket att skratta åt men vad ska jag göra? Så sambo och sjuksköterskan ledde mig tillbaka till rummet så jag fick lägga mig en stund. Jag kände mig lite lagom fjantig dessutom!! :P

Sen så ville dem ha kvar oss i en kvart efteråt så att dem kunde "bevaka" oss lite. Efter typ tio minuter kände jag att dagens första vatten var på väg upp, och vi hittade ingen toalett. Så jag sprang mot utgången, vilket faktiskt kändes som en bra bit bort och spydde precis utanför och gjorde ett fint litet hopp över pölen och sprang sen vidare till en gräsmatta och satt där och fick upp resten. Haha, det är inte så trevligt när jag MÅSTE spy en gång på morgonen. Tar en postafen och dricker lite vatten innan jag kliver upp, äter något litet, spyr upp det, äter något mer och sen är jag klar att åka till skolan. Spyr jag inte hemma så gör jag det i skolan. Så jag har inte en aning om hur jag ska klara att gå ut på praktik där man börjar klockan sju och det är tungt att bära och det är stressigt och man hinner inte äta något förns klockan tolv - halv ett. Men ska prata med min mentor om jag kanske kan få ta igen praktiken när snuttarna är lite äldre, det kommer inte funka för mig annars. Sen kommer jag vara tung och otymplig och att hoppa upp o ner i en lastbil då kommer nog ta kål på mig. Men vi får se vad som kan göras :-)


Nu två dagar efter vaccineringen har jag fortfarande ont i axeln där det togs, kan inte ligga på den ordentligt. Och i natt sov jag tretton - fjorton timmar i sträck! Vet inte om det var graviditeten eller vaccinet eller en blandning kanske :-)


Just nu sitter vi o myser med lite målning av lastbilsmodeller. (Förstår hur töntigt det låter) Men det är jätte roligt :-)


Och ska passa på att säga förlåt för avbrottet i bloggningen, men inte haft tillgång till dator och har vart väldigt trött o sådär :-)


Imorgon bär det av till Stockholm och mys på hotell så kanske inte blir någon uppdatering i helgen heller :-)


Ha det så bra!


KRAM


Ence

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ska sälja mitt angelsound för 250 :- De kostar ca 500 nytt så.

Ligger ute en annons på blocket så skriv där igenom eller ring om du vill köpa det :)



Kram Emma :)

2009-10-22 @ 19:13:52
URL: http://morgonstjarna.webblogg.se/
Postat av: Mariana

jag hade oxå sånna där sjuka och hemska drömmar. Kunde vakna upp helt svettig och sen kunde jag vara jätte ledsen eller ja, känslig hela dan typ :)ibland kunde det sitta i 3 dagar iaf oxå. Men men, det är fullständigt normalt tydligen :) haha

2009-10-22 @ 20:01:45
URL: http://marianasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Zandra

hoppas allt är bra med dig:) själv går ja in i vecka 13 snart.

2009-10-25 @ 20:58:26
URL: http://johnals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0