10/2-10

Och idag har jag klarat C-skrivningen :-) Är jätte nöjd. Dock fick jag 44, och godkänt var 44 men vad gör det om hundra år? Jag har ju klarat den iallafall!! :-D

Knoddarna lever rullan imagen, dock tror jag tvillingen som är lite mindre och väger med huvudet neråt är lite mer stillsam av sig. Om den nu inte flyttat på sig och flyter omkring på något annat ställe :-)
Skulle skriva också att vikterna på barnen är från vecka 26 (25+1)


Och jag fick världens bästa nyhet igår!!! Mamma kanske kommer upp på söndag och åker hem på tisdag. Så jag får träffa henne och hon ville följa med på ultraljudet, så frågar man barnmorskan som gör det snällt så kanske mamma får följa med in och stå i ett hörn och kika på barnbarnen.
Blev så ledsen härom dagen över att jag inte får uppleva allt det här med mamma, så jag hoppas verkligen att hon får följa med in och titta på dem.

Jag är som sagt lite orolig över den lilla tvillingen eftersom h*n inte verkar lika livlig men det vet man ju aldrig. Någon som har erfarenhet av detta?

Är det någon som fått tvillingar som är intresserad över att berätta deras förlossningshistoria?
Har börjat fundera vääldigt mycket över förlossningen nu.
Har tillochmed lagt i ett ID i min blodgruppsmapp så att om det skulle hända något är det bara att grabba tag och åka.
Tror nästan jag ska göra iordning BB-väska om någon / några veckor så att det är klart.

När började ni med förberedelser?


Och sist av allt, en efterlysning!!! *trumvirvel* ;-)
Vi letar efter ett skötbord för tvillingar, eller kanske en liten bredare byrå eller liknande.



kram på er!

Kommentarer
Postat av: Ida

www.niomanader.se har förlossningsberättelser, finns några om tvillingfödslar där också.. Annars testa googla på det?

2010-02-10 @ 22:05:56
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ett tips är att bygga ett eget. Att ta ett köksskåp ifrån ikea och sedan köpa en bänkskiva och lägga ovanpå :)

2010-02-13 @ 22:25:56
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Varför ha ett skötbord för tvillingar, du kan ju ändå inte byta på dom samtidigt (?) och att ha två små liggandes på skötbordet är bara farligt. Ett vanligt skötbord duger nog gott och väl :)

2010-02-14 @ 21:25:07
URL: http://viskablifyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0