1/2-10

hallå allihopa!  Idag har vi vart på ultraljud och jag är toppenglad varenda gång jag får se våra liv! Allt var bra med dem! En ligger med huvudet uppåt och den andra neråt, på varsin sida i princip! Jag känner typ att vad är haken när allt varit så bra på alla ultraljud? Jag är inte otacksam, men det brukar alltid vara något fel någon gång. Men jag älskar varje dag jag får uppleva med liven i magen.
Jag tror barnmorskan sa bort sig lite, eller så är det bara så man säger. "De rör sig så mycket, iallafall HAN" Mahahaa, jag vet inte om det är en eller två grabbar eftersom vi inte frågat men det spratt till i hjärtat när hon sa så :-D Det är fortfarande inte säkert att det är enäggs men det jag bryr mig om är att de mår bra och att vi om runt 12 veckor förhoppningsvis får vara med våra knoddar! :-)



Ska tillägga efter fråga att de mätte knoddarna. Huvud, buk och lårben men jag förstår inte alls hur stora dem är men tydligen tillräckligt eller normalt eftersom de inte sagt till :-) De mätte också flödet i navelsträngarna, det lät jätte bra och det kändes jätte skönt att de kollade det :-)

Vecka 26 idag (25+0) och har tyvärr inte tillgång till mobilsladd så kan inte lägga upp någon bild :-(



Kram på er!


Uträkning utgår från dagens datum: Mån 1 feb 2010.
Din graviditet startade Mån 10 aug 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 24 aug 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 176 av 280. (62,9%).
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v25+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 16 maj 2010
Du har 104 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt att allt är bra med de små :) Mätte de dem också? Hur stora var de ?

Kram

2010-02-02 @ 09:30:10
URL: http://fluffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0