ersättning..

Jag svarar här på frågorna eftersom det var i princip samma :-)

Vi ger ersättning när jag har ammat, ammat och ammat..  Men pojkarna är inte ens nöjda efter ersättningen... Ingenting har vart bra idag, de har gnällt konstant och knappt sovit.. De blev en stund förut som jag hann vila ögonen lite..

Ska bara förtydliga så att det inte missuppfattas.. Jag är ju absolut inte ensamstående, men det är jag som är uppe på nätterna eftersom jag inte kan väcka Toffe, och nu har han börjat jobba och då vill inte jag väcka honom heller. Iochför sig är det omöjligt vissa veckor eftersom han jobbar natt  ;-)
Och sen så är ju barnen beroende av mig oftast eftersom jag ammar och verkligen vill amma, men jag blir ledsen när maten inte verkar räcka till för det vill jag ju. Jag ammar gärna så länge de kan bli mätta och glada men nu räcker som sagt inte ens ersättningen till.


Nu ska jag ta en smörgås med älskling innan han sticker och jobbar..

Får se om jag uppdaterar en gång till eller om jag kryper ner.

Kommentarer
Postat av: Mariana

sådär var det för oss oxå ett tag när Noomi hade blivit några veckor gammal, och så höll det på sådär i högst 2 månader sen så började hon komma in i sovrutinerna och då gick det mycket bättre.. Tror det har att göra med att dom inte kommit in riktigt i dom här rutinerna som man ska ha.. Men det blir bra efter ett tag! :)

2010-07-05 @ 22:33:53
URL: http://marianasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Zara

Förstår om det är tungt men jag tror det blir bättre snart.Jag kan bara tipsa om bärsjal,finns knytningar som fungerar även för tvillingar.Det brukar göra barnen lugnare och dom sover bättre.Du får gärna maila mig om du är [email protected]

2010-07-05 @ 23:29:42
Postat av: Emma

Håll ut, säger bara, jag lovar att det blir bättre även om det verkar omöjligt just nu!=) Kanske (vill knappt säga det) kan det vara lite kolik? Om de bara skriker och skriker och inte verkar bli mätta? Små barn förväxlar ofta magknip med hunger... Mina fick kolik när de var ungefär en månad, mest på eftermiddagen och tidig morron... Många gånger var det fruktansvärt jobbigt och det var väldigt svårt att njuta av den tiden... Jag hade det precis som du, kunde aldrig väcka sambon och om han vaknade var han grinig resten av dagen pga. sömnbrist då han har väldigt svårt att somna om. Då var det lättare att ta det själv! Behövde honom bättre på dagen tyckte jag... Mina fick sempers magdroppar och minfom, magdropparna var bäst... Dessutom var de lite hårda i magen och fick laktulos med. Jag pumpade tills de var sju veckor och sedan övergick jag helt till ersättning vilket gick precis lika bra/bättre... Ett tips du kan prova om de är otröstliga är kolikgreppet, det gick rätt bra på mina: Lägg barnet på din underarm så din hand vilar på hans mage, stötta lite med andra handen om det behövs... Du kan säkert googla "kolikgrepp" om du inte förstår hur jag menar=) Sen vill jag bara säga att när mina var runt fyra månader började koliken avta, de vägrade ta flaskan mer (tror de kopplade samman den med magknip) så vi började med gröt (dygnet runt) efter en vecka med bara gröt (en nattmatning) började de sova hela natten och har gjort den dess!=) Det blir bara bättre!=) Lycka till och kram på dig!

2010-07-06 @ 10:17:51
URL: http://livetsom.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Gällande ammning och ersättning så känner jag precis lika dant! Vill verklige amma min son men mjölken börjar försvinna och jag mår bara sämre och sämre över det! Vill verkligen inte sluta amma!!! Tyvärr tror jag däremot att jag snart måste svälja min stolthet och helt gå över till ersättning, tror då att min stress kommer försvinna och då kommer min son oxå märka det och må bättre. Gällande sömnen har jag tyävrr inget bra tips :( men prata med bvc och se om dom tror att det eventuellt skulle hjälpa att helt gå över till ersättning, så att dom kanske blir mättare under hela dagen? Är bara en tankte och jag är absolut ingen expert!! (därför jag tänkte du kunde kolla med bvc först) Att ge ersättning är absolut inget fel men förstår precis hur du känner om du vill fortsätta med ammningen! Hoppas det blir bättre snart!!

2010-07-06 @ 10:27:28
Postat av: Malin

Det är inte lätt, man vill så gärna njuta av tiden och att småttingarna mår bra. Men ju tröttare man själv är desto jobbigare är det. Och trötthet,,stress, oro mm påverkar kroppen och mjölkproduktionen lika mycket som barnen känner av ens sinnestämningar. pigga, glada, trygga föräldrar ger lättare nöjda barn... Var inte rädd att ta hjälp även om du inte vill känna att du är/blir beroende av det. Du kankse måste för att orka? Ju större pojkarna blir desto lättare blir det. Det är den allra första tiden som är jobbigast me all matning, störd dygnsrytm mm.



Styrka till dig och ska absolut följa även nästa blogg!

2010-07-07 @ 22:26:19
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0