Förhoppningsvis..

Ja, förhoppningsvis kan jag skriva ett inlägg nu. Sitter och matar Noel, Leon har fått flaska men verkar inte nöjd så får bli att amma honom lite också.


Börjar väl från förra tisdagen.. Var i stan och skrev på faderskapspapper, hämtade min älskade mamma och åkte hem. Fick jättegod mat, trots att mamma var gästen så ville hon laga mat. Dagen förflöt lite lagom fort och mamma satt med sina sovande barnbarn i famnen i nästan två timmar. Gick och la oss allihop, pojkarna vaknade HELA tiden och ville ha mat! Tackar gud för min mor som hjälpte mig hela natten och gav flaska till den pojk jag inte ammade.. Det resulterade i att mamma inte fick sova mer än tre timmar på natten!

Klev upp vid åtta och åt frukost med mamma, Toffe sov fortfarande. Vi satt med barnen i några timmar, klädde sen på oss och barnen och åkte till Variant för att titta på lite mer kläder inför studenten. Vilket skämt! Insåg där och då att det inte bara är att klämma sig i storlek Small eller Medium längre.. Det är inte det att jag inte tror att jag gått upp i vikt, och inte att de inte var värt att kroppen blev som den blev, men fyyyfaaan är nog de enda jag kan säga!! Gick upp cirka 23 kilo, har gått ner 17-18 av de kilona efter 1 månad. Ska kämpa mig under startvikten med hjälp av mycket promenader och bra mat!
Åter till onsdagen så åkte vi hem och väntade på besök från BVC, de kunde komma på ett till hembesök och det var guldvärt! Leon vägde 358O gram och Noel 329O gram. Stora gossar!!!
Mamma började göra smörgåstårta till studenten och vi andra vimsade mer eller mindre bara omkring. Jag färgade håret och lyckades givetvis klippa bort det slitna på mig själv.
Runt klockan tio så kom min styvpappa och bror upp, det var så himla härligt!! Blev ett sent bad för grabbarna och sedan gick vi och la oss.

Torsdagmorgon blev stressigt eftersom vi skulle vara inne i stan vid kvart i nio, halv hade vi inte åkt än. Grabbarna skulle med och träffa klassen och lärarna så vi konkade upp en varsin bilbarnstol till högsta våningen inne på Staffan. PUUHH, herregud! De väger inte mycket men de blir otroligt tungt.
Satt och pratade och de andra fick sina betyg, jag blev utan och får mina på posten istället. Åkte hem igen.. Jag invigde mitt champangeglas med en cider och vi gjorde oss redo för att åka in till stan igen, allihop. Mamma tog  pojkarna i vagnen medans vi gick ut på trappen och sedan tog vi med oss vagnen på promenaden genom Söderhamn. Vek av lite tidigare och gick till bilen som vi fick ditkörd.
Åkte hem och resten av dagen bestod av smörgåstårtor, amning, sällskap och grillning på kvällen. Kände dock att humöret började tryta så blev tidig kväll.

Vaknade på fredagen och vår pack och flyttdag var här! Man vet ju inte riktigt var man ska börja men vi lyckades packa allt. Mamma, Micke, jag och Toffe slet som galningar! När allt var packat och klart och intryckt i bilar och förråd så skulle vi åka.. Nio dagar utan Toffe skulle det bli. Så vi åkte ner mot kristinehamn och stannade en gång efter vägen för blöjbyte och amnigng, det gick toppen. Våra underbara söner sov som stockar nästan hela vägen! Kom hem och monterade ihop spjälsängen och sedan kröp jag ned och somnade även jag som en stock.

Haft mycket besök och varit och fikat med mina vänner, fan vad härligt det är! Det är oerhört tomt utan Toffe men snart ses vi ju igen!

Igår var vi och vägde grabbarna.. Leon väger 3865 gram och Noel väger 366O gram. Båda var 52,4 lång och Leon hade ett huvudmått på 37,5 och Noel 37,4. :-) Snart väger de över 4 kg och jag förstår inte var tiden tagit vägen?!?! I förrgår "fyllde" de en månad och jag märker hur mycket mer medvetna och vakna de är.  Underbara älsklingar!


Inatt har det gått bra, duktiga grabbar! Och nu ska jag nog ta mig en bilsväng med pojkarna ut till skärgården och sedan vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Ikväll ska vi ta med pojkarna till min morfar iallafall, får se vad han säger om dem. Han var ju inte riktigt "glad" över det under graviditeten, men så är det väl med gubbar på 86 år. Det är väl lite tabu att tala om och lite pinsamt då att jag är så pass ung.


Det kommer bilder när jag har fått in ett bra internet, detta jag har nu kopplar bort hela tiden.


Kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Va duktig du är som kämpar på. Kan Inte förställa mig hur mycket jobb det är med 2 bebisar på samma gång.

Kan tänka mig att du får lite extra energi nu när du är hemma igen.



Hoppas att det löser sig med jobb och boende nu framöver.

2010-06-17 @ 16:16:58
URL: http://jeanettestridh.blogg.se/
Postat av: Toffe

Jag älskar dig! Är jättetomt utan er <3

2010-06-18 @ 00:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0