Hemma!!

Nu är vi hemma, och gud så underbart det är.. De har sovit ända sen vi åkte från Hudiksvall, de har ätit men annars så har de sovit.. Och vi har suttit och tittat på tv, det har varit så skönt. Har ju inte tittat på tv eller något alls under några dagar nu. Inte ens vart ute i dagsljuset så det var nästan drömläge.

Tuttarna sprängs snart, yes! Men funderar på om man kan pumpa ur lite? Det kan väl också vara bra att spara till ett annat tillfälle?


Nu funderar jag på om man ska vila ögonen lite innan de somnar. :-)


Kram

Kommentarer
Postat av: Mickan

Om du har mycke är de jätte bra att pumpa ur och frysa in.. Man kan spara mjölk i kylen 1dygn och i frysen 3månader. jag fryser in i istärningar och tar fram dem mängden jag behöver om jag ska vara borta och min sambo passar barnen.. Funkar jätte bra om dem tar flaskan.

2010-05-19 @ 18:41:41
Postat av: Anna

Jag hade inte pumpat ut så här i början. Ju mer du ammar och pumpar desto mer mjölk och desto mer kommer det att spänna i brösten, det blir som en ond cirkel. Däremot om du pumpar ut lite och ger dem den mängden på flaska bara för att låta brösten vila lite (om du har väldigt ont). Gör det inte för ofta nu i början bara så dem inte vägrar brösten sen istället. När mjölk mängden har stabiliserats kan du gott pumpa ur och spara. Bara mitt tips, så fungerade det för mig iaf. Lycka till!

2010-05-19 @ 20:28:23
Postat av: Malin

Håller med Anna, avvakta lite med att pumpa ut för att spara. Däremot kan jag varmt rekommendera mjölkuppsamlare. är en behållare som är formad efter bröstet där man kan samla överflödig mjölk. jag har använt det både mellan amningarna (när det runnit som värst) och medan jag ammar, på det lediga bröstet då (om du nu ammar en i taget kan det vara bra.) Det finns på apoteket. Den mjölken kan du hälla i istärningsfack, det kan bli ganska mycket av det utan att man pumpar!

2010-05-19 @ 21:43:26
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Kristina

Gör det väldigt ont går det att pumpa/mjölka ur liiite, bara så att bröstvårtan blir mjuk så det värsta trycket släpper. Det tipset fick jag av min barnmorska.

2010-05-20 @ 10:04:19
URL: http://rosenlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0