26/11

8:59

Och imorgon är det min dag! :-) Men idag än så länge så sitter vi i skolan och jag är jätte trött och känner mig lite yr. :-( Hoppas att allt visar bra hos BM sen och hoppas att hon kan försöka lyssna på magen, eller iallafall klämma lite så hon känner att det växt som det ska. Måste säga att mot alla magar som finns på Familjeliv så känner jag mig huuur liten som helst, trodde i vecka 12 att jag skulle se ut som en hel buffel snart men inte riktigt än tydligen. Magen putar och tjocktröjan jag har på mig stramar och mina vanliga jeans går ju att utesluta men... ändå? Haha, känner en del bubbel i magen men kan som sagt inte urskilja om det är tarmar eller om det skulle vara dem små. 

Men ikväll skulle jag verkligen behöva sova tidigt så att man orkar med hela dagen imorgon, men känner på mig att jag kommer behöva gå och lägga mig en stund innan det bär av ut. Ska ju inte på statt förns vid elva ungefär, för då börjar Perssons Pack :-) Så fram tills dess ska jag nog bara ta det lugnt, kanske.. Haha, vet inte vad älskling och jag ska göra innan.


Men vi hörs allihopa!


Kram

Emma


Uträkning utgår från dagens datum: Tors 26 nov 2009.
Din graviditet startade Tis 11 aug 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 25 aug 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 108 av 280. (38,6%).
Du är i vecka 16.
Du har gått 15 fulla veckor och 2 fulla dagar (v15+2).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 17 maj 2010
Du har 172 dagar kvar till beräknad förlossning.



15:08

Och jag har vart hos barnmorskan. Stick i fingret (blodvärdet?) låg på 114 och barnmorskan sa att det var bra, men jag har ingen aning om vad det ska ligga på. Blodtrycket var väldigt lågt. 95/50 (?) faktiskt inte säker på vad hon sa.. Och mina järndepåer var bra, och jag hade inte HIV. Vi gjorde ju test för det vid inskrivningen så det var ju bra att veta :-P Första besöket hos barnmorskan låg jag på *7, inskrivningen *5 och idag *6, så har gått upp ett av dem kilo jag förlorat så jag firade med en kaka när vi kom hem! Haha :-) Så allt såg väl skapligt ut iallafall, men jag längtar efter UL! HELT OTROLIGT MYCKET!!

20 dagar kvar, alltså en dag mindre än tre veckor bara för att krångla till allt lite extra ;-)


Nu ska vi och handla tårta osv tills imorgon och så ska vi åka och duscha och sen åka iväg till Karin efter det.


Ha det så bra!


Kram igen

Emma

Kommentarer
Postat av: KossanMuu

Om blodvärdet är under 110 bör man äta järntabletter, vet dock inte var gränsen ska gå för att vara farligt. Fick du inte lyssna på hjärtljuden? Men ul börjar närma sig iaf :-)

2009-11-26 @ 19:59:27
URL: http://kossanshandarbete.blogg.se/
Postat av: Mia

18 år imorgon ;) jag och mamma la på brev i brevlådan idag till dig, vet inte om de hinner komma fram tills imorgon. men annars vet du att de är påväg :) Grattis i förskott stumpan :D <3

2009-11-26 @ 21:06:27
URL: http://mariajonssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0