Fredag..

Har bestämt mig för att efter UL så kommer jag berätta vem jag är :-) Och det är cirka 4 veckor framåt.
Just nu ska jag passa svägerskas son så skriver mer sen :-)






Så lite senare ungefär kvar i sju.

Vi har ätit lite och sådär, och jag sitter o latar mig och kollar på OTH. Man fastnar bra rejält i den serien :-)


Till graviditeten då. Vecka 14 (13+3) idag och jag har lite "ilningar" ... där nere... och jag vet inte vem jag ska fråga. Men vad är det? Jag vet ju inte vad jag ska tro riktigt :P

Drömde i natt att dem börjat sparka och det var helt underbart, vart lite paff bara att jag inte kände några sparkar när jag vaknade. Känner dock mycket "bubbel" i magen och det "pickar" på vissa ställen. Det är kanske inte barnen men önsketänkande :-)

Nu ska jag krypa tillbaka under min sten så skriver jag mer någon annan dag.


Kram


Ence

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej igen...

bubbel i magen ungefär som kolsyra eller som en simmande fisk, lite svårt att förklara. Det kan mycket väl vara de två små du känner. Med mina fyra graviditeter så kände jag första gången mellan v.14 och 16. Kan dock säga att jag först i efterhand kanske runt v.20 varje gång insåg att det var just runt v.14-16 jag kände första gången. Det är vanligt att man känner rörelser senare om man är första gångsgravid men det mer eftersom man inte har något att jämföra med och att man senare i graviditeten känner mer tydligt. Runt v.20-25 ungefär. Hoppas du börjar må lite bättre nu vad gäller illamåendet.

// Marlene

2009-11-14 @ 00:04:22
URL: http://www.familjen-g.blogspot.com
Postat av: Ida

ilningar är normalt.. Det är livmodern som växer! :)

Och "banden" den sitter fast i sträcks ut.. Så helt normalt :)



Jag har kännt kittlingar/bubbel i nästan två veckor nu! :) Igår fick jag en "spark" som inte kan vara något annat en bebis! Och jag är i vecka 17 :)

2009-11-14 @ 13:12:45
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: Mickan

De är så roligt att läsa att du längtar efter sparkar så att man känner liv! Ja är i v 29 med mitt andra barn och vet precis hur mycke man längtar, men ja ska vara ärlig ja börjar tröttna nu=) Och de gör de flesta efter ett tag, min bebis är väldigt rörlig så ja får inte sova och måste kissa mycket eftersom urinblåsan är en roligt leksak=) Lycka till

2009-11-14 @ 16:08:15
Postat av: Ence

Haha, angående järnbrist så sa dem på MVC att mitt järnvärde var jättehögt och bra, konstigt nog :P

Men ja, det är väl som du säger det där om sparkarna. Att till en början är det helt underbart eftersom man känner att de små liven faktiskt lever. :-)

2009-11-14 @ 21:00:39
URL: http://ence.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0