11/2-10

Sitter just nu i skolan och jobbar med det sista på projektarbetet, så man kan släppa det. :-) Fick reda på att jag klarade det teoretiska på fordonsmonterad kran iallafall. Sen hur det blir med det praktiska vet jag inte, att stå och hålla på med en godskran är väl inga problem men aldrig aldrig att jag klättrar upp i en timmerkran. Det är jag alldeles för stor och klumpig för. :-)

Igår satt vi och pratade så länge så klockan var långt efter tolv innan vi somnade och jag vaknade med ett ryck av att min vad hade låst sig och det gör så fruktansvärt ont. Så det var bara att försiktigt stretcha emot genom att vika upp tårna. Klockan ringde vid sju, tio över, tjugo över, halv, tjugo i SEN gick Emma upp. Tog en vitamintablett, en c-vitamin och två knäckebröds smörgåsar. Sen fick jag syn på något som äcklade mig så jag spydde i vasken, knäckebröd ser INTE härligt ut när det har tuggats en gång. Det liknade mest något som hör hemma i en kattlåda, vilket gjorde att jag blev ännu mer äcklad och behövde spy ännu mer. Hahaha, men det var bara att tvätta och torka ur vasken, tvätta sig runt munnen och borsta tänderna och sen ge sig iväg till skolan. :-)


Igår kväll när jag lagt mig så drog de igång med riktiga kombinationer i magen, även "lill*n" som jag tyckt varit så stilla var helt galen! Var tvungen att gå upp två - tre gånger för att kissa så att de inte skulle ha så mycket att sparka på, eftersom varenda spark gjorde att jag var tvungen att knipa igen. Men det var så himla härligt och roligt att känna de små så jag kissar gärna på mig igen. Fast jag kanske aldrig berättade om den lilla incidenten när jag kissade ner mig? Kommer faktiskt inte ihåg :-)

Vecka 27 (26+3) och veckorna bara rusar iväg, men kan ändå inte låta bli att tycka att det går långsamt för jag vill träffa våra små barn! :-)



Nu ska jag väl fortsätta göra klart och röja undan :-)


Kram

Kommentarer
Postat av: Emilie

När du säger att vaden låser sig så kanske du menar ett senadrag? Eller "sendrag" som det egentligen heter, men jag tycker "senadrag" låter bättre :P Hur som helst så har jag hört att man kan få sånt oftare om man är gravid. Själv är jag inte gravid men har väldigt ofta senadrag. Om du får det någon mer gång så ställ dig upp och lägg tyngden på det ben där du har ont. Det går över på två sekunder!

2010-02-11 @ 13:02:32
URL: http://emilies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0