27/2-10

Och idag (28+5) har vi suttit i Hudik från klockan 14 till klockan 17. Satt hemma i morse och var jätte orolig, tycker inte alls att jag känt den ena tvillingen eftersom jag trodde de låg som de gjort hela tiden. Så jag ringde in till förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in så fick de lyssna och titta så vi åkte upp, och väl där blev jag kopplad till en CTG och då ville inte tvillingen som jag var orolig över vara med och ligga still utan sparkade bara på dopplern så det var svårt att fånga den. Men båda två mådde bra, men vi fick göra om kurvan en gång för de blev inte riktig registrering tydligen. Sen fick vi vänta från klockan 15 till 16:40 för att få göra ett ultraljud och då såg jag rätt tydligt att de flyttat på sig rätt rejält, fast det såg vi också när de letade hjärtljud med ctg. De ligger i princip i tvärläge. Men läkaren som utförde ultraljudet var nog stressad och undrade varför jag var orolig.... Ja du, när jag inte känt sparkar från den ena (vad jag visste) på länge så är det väl klart att jag blir orolig. Trodde det var bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite.. Men så är man ju skapligt överkänslig när man är gravid också. :-P


Nu ska vi ha lite mys med majskolvar och lite yatzy :-)


kram!


Kommentarer
Postat av: muminmamman

Har du lagt ner bloggen? Du får hemskt gärna meddela det i så fall, då man annars lätt blir orolig.<3

2010-03-05 @ 08:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0