6/1

12:50

Och lägenheten är våran :-) Kontrakt och elen kommer igång nästa fredag så det blir jätte toppen :-) Ska iväg och titta på en soffa i karlstad någon dag snart och sen är det ju lite små fix som vi ska hämta från landet. Lite bord, stolar och sådär. Så är verkligen toppen glad idag.

Hela familjen tog sovmorgon, vaknade strax efter elva och då låg alla kvar. Sitter nu och rotar lite på IKEA på nätet, de hade tydligen någon rea eller vad det var jag fick höra :-)


Idag, vecka 22 ( 21+2 ) Har jag 130 dagar till beräknad förlossning :-) Det är ju också lite spännande och se hur många av dessa dagar som blir "förbrukade". Igår levde snuttarna rullan en sväng så deras mormor fick känna några sparkar, myycket spännande!! :-D Längtar dock tills måndag så man kan få reda på när nästa UL blir av, eftersom jag vill att det blir så fort som möjligt. Men jag lunkar väl på sakta men säkert, förhoppningsvis.


Blev ett väldigt rörigt och oformulerat inlägg idag, får be om ursäkt för det. :-)


Nu ska jag jaga vidare efter soffa!!


Kram på er!


21:50

Ska uppdatera att soffjakten förhoppningsvis är avslutad! En kompis syster som sålde jätte fin soffa och två fåtöljer så är verkligen toppen nöjd!! :-) De gick i brun färg så det kommer passa bra med bokhyllan, dessutom var de i skinn så man kan torka av lite lättare om det skulle hända att något rinner på ryggstödet ;-)

Har vart hos min morfar idag, han är gammal och lite grinig, och inte någon av de gamla ( över 80 +) i vår släkt vill låtsas om att jag är gravid och att vi ska ha barn. Men morfar var glad och vi pratade inget om det, men när vi skulle åka så kramade jag honom och då  önskade han mig lycka till "med mina grejor" ;-) Gamla människor har nog lite svårare och förstå, det verkar iallafall så i våran släkt. Men styvpappa berättade att han pratat med morfar på julafton och då hoppades morfar att han levde så att han fick träffa dem, så lite ömhet finns det i honom ;-)

Hittade fint porslin efter min mormor, som jag ska ha i den nyinförskaffade bokhyllan :-) Tillsammans med våra glas från förlovningsnatten och mina "Gröna Anna"-koppar och fat!

Jag har vart så huslig att jag gjort en sockerkaka så nu ska jag strax ta ut den ur ugnen.

Hoppas ni alla får en trevlig kvälL!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Erkan

Grattis till lägenheten! :D Förstår verkligen den glada känslan, man vill bara flytta in och fixa och dona direkt :P

Hoppas att ni ska trivas i ert nya hem :)

2010-01-06 @ 16:27:35
URL: http://gravidlangtarefterdig.blogg.se/
Postat av: Marlene

Va kul att höra om lägenheten!!! Grattis!

2010-01-06 @ 21:32:15
URL: http://www.familjen-g.blogspot.com
Postat av: linda

skull int du kunna lägga ut flr bildr på båd mage, ansikt hah och även toffe?

2010-01-12 @ 23:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0