12/12 - vecka 18 (17+4)

Och jag har mått rätt okej idag, har gjort lite grann så man känner sig mänsklig iallafall. Vaknade i morse och åkte till Toffe som var hos svärmor, sen blev det en promenad med Toffes syster, hennes son och hund. :-) Var skönt ute, friskt och bra! När vi kom tillbaka till henne upptäckte hon hundbajs på däcken så hon gick in och hämtade en handduk men det gick inte bort så det blev lite varmvatten  i en kanna istället. Och det såg så roligt ut, för det såg ut som att hon gjorde en service på barnvagnen ungefär. ;-)

Efter det åkte jag in till stan, var otroligt skönt att vara själv och sjunga och greja och hålla på som jag bara gör när jag är själv. Väl i stan tog jag ut pengar och tankade bilen, stannade på Preem för att tvätta bakrutan. Efter flygvägen upptäcker jag något i bakrutan och funderar på vad fasiken det är, inser då att jag glömt fälla ner torkar-armen efter mig. Haha, guuud så pinsamt så jag stannade och låtsades gå ett varv runt bilen, fällde ner den och fortsatte hem. :-P

Sen så var jag barnvakt åt Theo en liten stund, kollade på Animal Planet. Också sånt man bara gör när man är själv, tittade på små råttor som stampade när de skulle skrämma bort en orm, hahaha, tyckte de var så otroligt söta!

Förresten igår när vi var på dollar så vet jag inte vad som flög i mig, jag köpte ett gossedjur för jag tyckte det var så otroligt sött. Det är en påminnelse till mamma för hur jag ser ut nu, känner mig precis som det. En flodhäst med en bamsemage. :-D



Nu ska jag återgå till att käka lite godis och dricka Cola Zero, känns som att det blir en tidig kväll. Är jätte trött och har vart det hela dagen.


Kram

Emma!


Uträkning utgår från dagens datum: Lör 12 dec 2009.
Din graviditet startade Tis 11 aug 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 25 aug 2009 (ägglossningen).

 

Du är på dag 124 av 280. (44,3%).
Du är i vecka 18.
Du har gått 17 fulla veckor och 4 fulla dagar (v17+4).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 17 maj 2010
Du har 156 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0