Lite senare på lördag..

Och för första gången i mitt liv har jag provat och ätit pölsa, smakade inget speciellt så det var  ju lagom :-) Satt förut och blev jätte sugen på turkisk peppar, TYPISKT!!

Fick trosor från Newbody igår, så imorgon ska jag premiärprova dem. :-) Mamma berättade att hon kunde haft sina i flera år, så det bådar ju gott. Fick även igår två tröjor av sambos syster som jag verkligen kommer kunna växa i.

Samma bula på morgonen som tidigare, men blir frustrerad när det inte syns något på dagen. Men jag märker att mycket beror på vad jag äter, äter jag något som jag kanske får lite ont i magen av då ser jag ut som en ballong men äter jag något som känns bra i magen så syns det inget alls. Men det kommer väl så småningom. :-)

Tänk att på tisdag går jag in i vecka 15 (14+0) och det är några veckor sen jag började blogga :D Dagarna går fort även fast det inte känns så.

Har tyvärr bara hittat fosterutveckling för ett barn, inte någonstans har jag sett att det funnits för tvillingar. Tråkigt :-(


Uträkning utgår från dagens datum: Lör 14 nov 2009.
Din graviditet startade Tis 11 aug 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 25 aug 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 96 av 280. (34,3%).
Du är i vecka 14.
Du har gått 13 fulla veckor och 4 fulla dagar (v13+4).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 17 maj 2010
Du har 184 dagar kvar till beräknad förlossning.


Storleken på fostren kan variera men snittet ligger på:
14 veckor 8,7 cm 43 gram

Vecka 14: 10 nov - 16 nov 2009

Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort. Du kan bli snabbare andfådd eftersom blodvolymen i kroppen börjar öka.
De flesta börjar få en liten mage. Om du tidigare fött barn blir magen oftast större mycket tidigare.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och har fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin. Fostret befinner sig nu i en snabb fas av tillväxt. Benen är längre än armarna och det finns gott om fostervatten som fostret simmar runt i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0