12/1

13:02

Och jag är totalt överlycklig! :-) Allt gick bra på UL och vi fick tilloch med se en liten fot, underbart. Så torsdagen den 28 ska vi tillbaka och titta på dem igen och på måndagen (25:e) ska vi till BM. :-)

Jag håller på att längta ihjäl mig efter lägenheten, som vi flyttar in i på lördag. Men vad dagarna går sakta... Vad ska jag göra?! Försöker plugga lite grann men det är jätte svårt när man får kickar och blir distraherad hela tiden, men nu gäller det tuffa tag. :-)


Hade inte så mycket att skriva idag :-)

kram på er!


15:19

Glömde skriva att det är MYCKET troligt att det är enäggstvillingar och vi har ännu inte tagit reda på kön. Jag är så nyfiken, men ändå skulle det vara underbart att vänta tills de ska och vill komma ut ;-) Jag längtar redan massor och förmodligen så kommer vi inte ta reda på kön utan köpa en varsin neutral färgad pyjamas till de små pyrena när de känner sig redo ;-) Men jag har en svag aning om att det kan vara två grabbar, det ligger liksom lite grann i Toffes gener. :-) Men innan vi vet / de kommit ut så är det bara spekulationer!

Nu har de dragit igång och sparkat här så att mamma nästan trillar av stolen ;-)

Ha en härlig kväll!

Kram på er.





Uträkning utgår från dagens datum: Tis 12 jan 2010.
Din graviditet startade Mån 10 aug 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 24 aug 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 156 av 280. (55,7%).
Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 1 full dag (v22+1).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 16 maj 2010
Du har 124 dagar kvar till beräknad förlossning.



Vecka 23: 11 jan - 17 jan 2010

 

Vecka 23

Kroppen:
Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket. Många upplever den här tiden som en positiv del av graviditeten. Barnet är inte alltför tungt än och det är fortfarande långt kvar till förlossningen. Men alla är inte lyckliga och mår bra under graviditeten. En vanlig orsak kan vara oro inför hur livet med ett litet barn kommer att bli. Vissa blivande mammor är ofta sjuka. Det beror på att immunförsvaret påverkas så att det fungerar lite sämre under graviditeten.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet ni könen på barnen? :) Är dom enäggs eller tvåäggs? :D

2010-01-12 @ 14:11:22
Postat av: Sandra

Skönt att UL:et gick bra! :) Längtar tills vi ska dit!

2010-01-12 @ 18:19:07
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Gudmor

Jag tror på en av varje...

2010-01-12 @ 20:00:57
Postat av: Gudmor

Jag tror på en av varje...

2010-01-12 @ 20:02:18
Postat av: Gudmor

... än en gång har jag lyckats posta dubbelt... förlåt!

2010-01-12 @ 20:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0