13/1

16:26

Och idag känns som att det är en tuff dag, känslomässigt..
Har pluggat lite grann, men mest känt mig nere. Känner sån saknad av vänner och familj så det gör ont..
Känns liksom som att man inte har något att hänga upp livet på, känner mig bara som en trasdocka som kastas hit och dit (Tro mig, vet att jag har underbara barn i magen) men jag känner mig så.. inte värdelös, men ovärdefull just nu. Hatar såna här dagar och hoppas att det lättar när jag får fixa och greja i lägenheten, men jag har inga kompisar att bjuda på kaffe i vårat nyinflyttade.. Jag har inte ens några kompisar här uppe. Usch, nu ska jag försöka sluta deppa och ta mig i kragen.

Ska åka och simma en stund så återkommer jag senare..

Kram på er



21:44

Jag känner mig lite bättre till mods, men känns ändå inte bra att vara så långt från min familj och mina vänner. Men jag får ju iallafall träffa mamma och styvpappa i helgen och storebror i början av mars. :-)
Åkte iallafall till badhuset, fick ont i magen av att simma så simmade 2 meter och sedan gled jag mest runt i vattnet. Kände mig lätt som en fjäder, och därför var det totalt underbart att vara i. Gick upp och stod i duschen i säkert 25 minuter, de andra lär ju trott att jag var tokig. :-)


Innan vi åkte till badhuset så skulle jag böja mig ner och kolla i brevlådan här utanför och halkade till och slog i bröstet och nu för en stund sen så märkte jag att tröjan var lite blöt på utsidan (trodde först att jag blödde *hur fasiken jag nu skulle kunna göra det* och gick utan BH nu på kvällen, för er som tycker om för mycket info) och då insåg jag att jag hade "läckt" från bröstvårtorna. Drar det igång med lite vätska varje vecka från och med nu, eller var det bara en tillfällighet? Som sagt, är ju nybörjare och det är lite läskigt när kroppen förändras så pass mycket utan att man kan vara med på det ;-) Och jag blev så chockad så jag var tvungen att höra om det är någon som vet.

Bebbarna har vart rätt lugna idag, de sparkade en hel del när jag gick upp ur vattnet. Om det var för att jag skulle fortsätta vara i eller för att de var glada över att de kom upp har jag ingen aning om. ;-)

Nu ska jag slänga mig på soffan tillsammans med Toffe och äta lite ("lite" brukar bli en skål gröt och någon smörgås) så vi hörs nästa gång jag uppdaterar.

Snart kommer en ny magbild förresten :-)


Kram på er!



Uträkning utgår från dagens datum: Ons 13 jan 2010.
Din graviditet startade Mån 10 aug 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 24 aug 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 157 av 280. (56,1%).
Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 2 fulla dagar (v22+2).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 16 maj 2010
Du har 123 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Å jag känner igen det där Emma... att flytta till ett nytt ställe är verkligen inte lätt, man blir rotlös.

Kompisar är jättesvårt att få som nyinflyttad, det var ju lättare när man var liten och bara gick fram och frågade om vi ska leka...



Men du kommer att hamna i föräldragrupper, du kommer att möta andra småbarnsföräldrar på förskola mm.



Med barnen kommer du att bygga upp ett nätverk runtomkring dej som gör att det kommer att kännas lättare...



Ta hand om dej!! Kram!!

2010-01-13 @ 18:40:48
Postat av: paulina

Kommer självklart komma upp på kaffe även om det är 60 mil. Strong friendship last forever. Love.

2010-01-13 @ 21:01:57
Postat av: Lina

Hej! Snart börjar föräldragruppen för er och då träfar ni andra som väntar smått. Sedan kommer ni säkert börja en föräldragrupp med de som fått barn ungefär samtidigt. Vi lärde känna många andra småbarnsföräldrar på så vis. Sen finns de olika aktivieter man kan gå på med barnen, sånt är bra för att lära känna nya personer. På vissa platser finns även föräldragrupper för yngre personer... fråga din barnmorska eller på BVC sen.

2010-01-13 @ 22:03:54
Postat av: Sandra

Var försiktig så att du inte ramlar på magen!



Alla har vi dåliga dagar, säger som Lina, snart börjar föräldragruppem och då kommer vi säkert hamna i samma grupp, om inte annat så ska jag be om det :) Och då kommer du lära känna nytt folk!



Jag kommmer ju inte heller ifrån Söderhamn, har bott här i 4 år i sommmar och de första 2 åren var tuffa.



Kram kram!!

2010-01-13 @ 22:55:02
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: mariana

det där med att det hade läckt.. för mig började det inte förrän v 29 å sen dess så har det kommit för sig själv :p var aldrig med om att det gjorde det i v 23.

2010-01-14 @ 08:54:03
URL: http://marianasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0