Tisdag..

Sitter och myser i sängen än så länge och insåg att jag faktiskt har tre grabbar i sängen... Haha :-)
Natten har varit bra, pojkarna har sovit i sin egen säng HELA natten. Jag har blivit mer och mer rädd för att jag ska rulla på dem eller att de ska sluta att andas om de får mitt täcke över sig så nu vill jag att de sover i sin egen säng. Dock så spydde Leon ner deras säng medans jag låg och ammade Noel i våran så då fick båda grabbsen komma till våran säng, men då vill inte jag somna om. Inte så länge både Toffe och jag ligger och sover, när jag ligger själv och vilar på dagarna med båda grabbarna är det en annan sak eftersom det inte är lika trångt och då sover jag aldrig med täcke på mig. Minst sagt, så en väldigt bra natt :-)
Om sådär 2 timmar och 15 minuter har vi tvätttid, och sen vid kvart över två ska vi in till stan för att hämta mammsen!! Och sedan ska vi in på soc för att göra Toffe till pappa åt barnen ;-)

Det går bra med tatueringen, men jag har visst glömt bort ALLT från förra gången så kommer knappt ihåg hur man sköter den. Men jag smörjer iallafall in den varje dag, men jag ska ut och googla lite och se till så jag hittar mer info ;-)

Fick en fråga ang om det där med den lilla moderkakan, om jag fick någon blödning i början.. Och ja, faktiskt.. Innan jag ens visste att jag var gravid så trodde jag att jag fick en väldigt tunn mens på bara en dag. Och det var cirka tre veckor innan jag plussade, men i efterhand trodde jag att det var en sån där infästningsblödning.. Så där ser man.. Tänk om vi hade fått tre barn... Hur gör man då?!?! Jag hade självklart älskat alla tre, men jag är så oerhört nöjd med två barn så det känns som att det räcker. Sen vet man aldrig om några år om man är intresserad av en knodd till, men nu vill jag bara njuta av våra små gossar så det är INGET aktuellt!!



Vi har börjat köra lite ersättning med pojkarna också, de tuttar och tuttar och tuttar på mig men verkar aaaldrig bli mätta. Så igår körde vi ersättning direkt efter amning två gånger och de sov i ungefär 2,5 timme efteråt varje gång. Det är defenitivt mer än de brukar göra så det var skönt och måste ju betyda att de faktiskt var mätta och nöjda den stunden. Vill ju absolut inte att mjölken ska stanna upp så därför ser jag till att vara noga med att faktiskt amma innan flaskan.


Funderar på om jag ska vila en liten stund till, för det kommer bli en lång och intensiv dag och jag vill orka umgås med mamma när hon kommer. <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0